Naar Gossl am Grundlsee

24 augustus 2014 - Gosau, Oostenrijk

Regen, zondagmorgen waar ga je heen, gewoon een willekeurige camping uitgezocht. Deze lag aan het einde van een dal in Gossl. Aangekomen was het net even gestopt met regenen. De eigenaar van de plaats keek nors, ik had over het randje van zijn gras gereden en een spoor veroorzaakt, kun je niet kijken waar je rijdt? Nou bijna overal was het drassig, maar eigenaar wees ons een plekje aan dat redelijk stabiel was. Nou ja bij het indraaien weer gras kapot en zijn gezicht sprak onweerswolken. Maar we mochten blijven. Tussen de buien door geprobeerd stukje te fietsen. We besloten op de maandag maar verder te gaan. Maandag morgen, schitterende blauwe lucht en we besloten beide omdat de omgeving zo mooi was hier een dagje te blijven. We besloten om naar de Toplitzsee te fietsen. Dit was enkele kilometers verderop en was een meertje waar je met een bootje kon gaan varen. Kortom geweldige ritje met de fiets langs schitterende rotswanden en een beekje. Aangekomen lazen we dat we met een bootje meekonden om 10.30 uur en we waren vroeg dus besloten aan een adembenemend rustig meertje een kopje koffie/theen te nuttigen. We vriegen ons af waar zal dat boottaochtje heengaan, ze vertelden naar de Kammersee en dat je dit bergmeertje alleen met de boot kon bereiken. Erkwamen 3 houten sloepen/gondels aangevaren en meet de eerste 20 gelukkigen aan boord. Rond om ons in hete water dat glashelder was wel honderden forellen. Met dit bootje mooie tocht gemaakt over Toplitzsee en bij een oever konden we er uit en naar de Kammersee lopen. Via een weggetje en brug bereikten we dit schitterend stukje natuuromgeven door hoge rotswanden een grote waterval en verder alleen maar stilte en bomen. Wat een uniek plekje hadden wij ontdekt heerlijk. Ook de weg terug was een genot en hierna zijn we nog naar Grundlsee gefietst hebben hier langs heet meer gelunched en hebben een rondvaart gemaakt over de see. Kortom een geslaagde dag met heerlijk weer. Nog even uit eten en morgen vertrekken we richting Oosten...