Naar Samnaun en daarna naar Hollersbach

21 augustus 2014 - Hollersbach im Pinzgau, Oostenrijk

Van een andere camping gast hoorden wij dat er een taxfree stadje was genaamd Samnaun te zwitserland. dit zou in niemandsland liggen en alles was tafree verkrijgbaar, zoals sigaretten en sterke drank, maar ook de diesel zou er goedkoop zijn. Nou het was een weggetje van 16 km dus we gingen even kijken. Heerlijke vergweg die zeer goed onderhouden was en zeer mooie omgeving. Diesel hou je vast 1.14 euro per liter. Helaas gingen er maar net 50 liter in ons tankje. Op zoek naar parkeerruimte, kun je het best doorrijden tot in het dorp en kiezen voor parkeerplaats 2. Hier kun je camper heel makkelijk kwijt. Overdag mag je er staan en nog gratis ook. In het dorp was van alles te krijgen van merkkleding, merkparfums, sieraden, drank en sigaretten. Kortom een belastingparadijsje. Helaas kenden de hotels wel de normale prijzen. Koffie met apfelstrudel 2 personen 16 euro. Slik, maar was wel lekker. Even inkopen gedaan. En later dan gepland weggereden. Even stukje snelweg richting oosten en toen het zillertal in. Diverse campings links laten liggen en voor een kleine dorpscamping gekozen in hollersbach. Ik jos was moe van het rijden dus het werd hem. Alles zeer oud, maar wel netjes. Niets meer niets minder. Stadje was getroffen door overstromingen en met name natuurbad, sportvelden etc was compleet aangetast of vernield. Je merkte het aan iedereen dat ze waren aangeslagen hierdoor... Wordt vervolgd..