Van Edolo binnendoor via passo Gavia, de Stelvio naar pfunds/Rauth

20 augustus 2014 - Rauth, Oostenrijk

Na een nachtje vertrokken uit Italie en via de kaart en tomtom, route gezet richting oostenrijk. Op gegeven moment zagen we een doorsteek die via Passo Gavia ging. Na een tiental kilomers opeens een bord maximaal 3.5 ton, geen aanhangers en geen vrachtautos. Terug kon niet meer dus omhoog. De ergste nachtmerrie werd waarheid. Na vele korte haarspeldbochtjes plotseling aanduiding komende 2 kilometer nogmaals versmalling. Plaatselijk was het op plaatsen al niet breder dan 3 meter. Via zeer smalle weggetjes soms tot wel , 2.50 meter breed naar boven gereden, gelukkig in de versmalling  geen tegenliggers gezien. Op bredere stukken rond de 4 meter diverse autos tegengekomen, we zijn er langs gekomen maar vraag niet hoe. Kort gezegd als je met de camper bent nooit vanuit het zuiden de Gavia overgaan. Bovenop werden we getrackteerd op schitternd uitzicht over een meer. Even de jas aan en meer was weg alles in de wolken. Half uur later alles weer terug, ook was er verderop op de pas een groot gedenkteken met een adelaar bovenop, hier was uitstekend uitzicht. Kortom passo Gavia vanuit het Noorden op en af rijden. Toen verder via de Stelvio die ik al kende. Met passen en meten naar boven, genoten van een schitterend panorama zicht dat kort verdween over voorbij trekkende wolken. Deze pas is een aanrader, ook voor camperaars, maar vooral voor motorrijders. Verder richting Oostenrijk en vlak over de grens een omleiding opeens weer via niemandsland bijna in Zwitserland kwamen we eindelijk een camping tegen, welke Via Claudiasee heette. Zoek maar een plekje uit zet maar neer hoe je wil, pak maar stroom, kort gezegd heerlijk. Na zo,n lange dag zeiden we gaan uit eten maar waar. De campinguitbater wist het wel, over de brug, links paadje nemen en dan onder brug door, via paadje 15 minuten door een bos lopen en dan vind je een blokhut bij een vijver. Nou ja, kort gezegd schitterende wandeling, kwamen we uit bij een blokhut op palen bij een forellenvijver, schitterend uitzicht honderden forellen die rondom huisje zwommen, die je zelf kon vangen, klaarmaken als je wilde maar ookdoor de kok laten bakken of ..... Wij besloten een gevangen exemplaar te nemen...... Heerlijk gegeten en terug naar camping gewandeld. deze plaats is echt uniek, moet je geweest zijn.

wordt vervolgd, morgen verder richting .....