Op naar Italie, Edolo

19 augustus 2014 - Edolo, Italië

Omdat ze slecht weer hadden voorspelt, naar Italië afgezakt, binnendoor via St. Moritz over diverse passen waar het regende en we vol door de wolken reden naar Tirano. Hier inkopen gedaan bij de Lidl, wat een prijsverschil met Zwitserland. Van Tirano via de 39 naar Edolo. Kort gezegd een helse weg, heel smal wegdek vaak compleet versleten en door dorpjes heen waar je echt niet met  elkaar kon passeren. Ook de haarspeldbochten waren superkrap. Maar we zijn er gekomen. Op de camping Adamello gestopt en naar het dorp gelopen. Over de smalle weg er was geen andere mogelijkheid. Het verkeer reed rakelings langs ons door. Dit dorpje is nog heel onbekend bij toeristen, heel weinigen gezien, geen snuisterijen winkels en bijna alles alleen in het Italiaans aangegeven. De kerk met toren was ontzettend oud en heel mooi, ook het oude centrum is een lust voor het oog. De tijd heeft hier stilgestaan. Ook een 2de kerk nabij het centrum is een bezoekje waard. Het is dat er auto's door de straatjes rijden, maar niet breder dan 1.70 meter en vaak niet hoger dan2.30 meter. lekker smal dus. Ook de beek/rivier welke door het dorp stroomt is een bezienswaardigheid met mooie bedding en watervallen en waterspelen. Een echt leuk plekje. Men spreekt er overigens alleen italiaans, helaas wij geen woord maar voor coca cola en cafe kennen ze overal dus we zijn niet uitgedroogd. Kijken hoe morgen het weer is en dan rijden we richting.....