16 april 2014

16 april 2014 - Hagnau, Duitsland

Vandaag opgestaan, verse brotchen gehaald, ontbeten, gedouchet, wat wil een mens nog meer. Heerlijk zonnetje ons Entsorgt, water afgelaten van de camper bedoelen we. En op pad richting de Donau. Via bergen en dalen een heerlijk zonnetje genoten van de rit. We kwamen de donau tegen een beekje van amper 5 meter breed.slik, hij moet ergens beginnen. Toen besloten naar een meertje in de buurt te gaan en dit werd de Bodensee. Geland op een camping genaamd Alpenblick gelegen aan het meer en het stond er al bom vol. Nog een plaatsje gekregen naast toiletgebouw. Maar ja dit is superluxe en totaal geen overlast. Deze is gelegen op een steenworp van Hagnau, binnen enkele minuten per fiets bereikbaar. De stranden hier zijn met keien bedekt, dus voor onze enkels een aanslag, maar het uitzicht op de alpen aan de overzijde, de met sneeuw bedekte toppen is schitterend. Naar Hagnau gereden, door klein maar leuk centrum naar de pier gereden, waar in dit seizoen 6 maal daags een boot naar Zwitserland vaart. Ook de promenade is schitterend, je mag er gedeeltelijk niet fietsen maar super mooi en verzorgd met een midgetgolf. Na een rondrit door het stadje naar de Kerk gegaan en deze bezichtigd. Terug op de camping was het vrij koel maar in het zonnetje uit de wind goed uit te houden. Kortom een geslaagde dag met heerlijk zonnetje en koud......weer.