dinsdag 15april im schwarzwald

15 april 2014 - Sulzburg, Duitsland

Opgestaan en goed uitgeslapen, gisteravond lekker gedoucht. Annemieke had weer pijn aan haar enkel en kroop vroeg onder de veren. Ik heb nog wat gelezen, geïnternet en daarna een dvd gekeken. Wat een luxe alles aan boord van ons rijdend huisje. Eerste keer broodjes gehaald bij de campingwinkel, heerlijk deutsche brotchen. Vandaag verder afgezakt Schwarzwald in, via de B500 richting Titisee gereden. We moeten zeggen al die kleien binnenwegen is zeer mooi, over bergen en door dalen, door dorpjes etc.is gewoon leuk. Auto rijdt perfect, genoeg vermogen ook in de heuvels.Aangekomen bij Titisee konden we alleen terecht op een camping, doorgereden maar nergens meer een fatsoenlijke parkeerplaats in de buurt van het meer. Dan maar doorrijden naar de Schluchsee. Ook hier parkeerplaatsen voldoende voor iedereen maar specifiek geen voor Campers. Ook bleek deze Schluchsee heel laag te staan en lag er heel veel rotzooi op de kanten. was toch al niet aanlokkelijk. stukje verder op een Camperplaats bij Sportcomplex omgeving Hausern. Leuke camperplek trouwens met stroom en toegang tot net toiletgebouw.

Hierna gekeken waar we vannacht zouden blijven. Onder Freiburg zou het mooi weer zijn dus die kant op richting Sulzburg. Camping Sulzbachstal. Op internet weinig kunnen vinden over deze camping, maar is een leuke terrassencamping aan de rand van de stad Sulzburg. Het was ontzettend druk op de camping. om 15.30 uur waren alle camperplaatsen al bezet, maar geen probleem wij kregen een caravanplek van 10 op 5  meter. camper geïnstalleerd fietsen eraf en het dorp in. Mooi dorpje zelf weinig te beleven totdat we een kerkje uit 993 tegen kwamen dat gerenoveerd was in de oude steil In de kerk was een crypte waar we niet in konden. Diverse muurschilderingen waren gedeeltelijk vervaagd en zelfs stenen muurschilderingen met teksten waren bijna niet te lezen. Er zaten zelfs romeinse tussen. Heel oud dus.

Terug op de Camping die gelegen is tegenover een berg vol met wijnranken gegeten en moe maar voldaan de laptop gepakt. Wordt vervolgd.