14 april dag 2

14 april 2014 - Bad Rippoldsau-Schapbach, Duitsland

Vroeg wakker, bed was harder dan verwacht, niet koud gehad, liggen boven op de verwarming, rustig ontbeten alles ingepakt en vertrokken richting schonau. Blijken er meer dan 10 schonaus in duitsland te liggen, maar die van ons lag aan de franse grens. Lekker binnendoor gereden over de panoramaroute, slingerweggetjes waar je normaal niet komt door landerijen, daarna tussen de vergen richting grens Frankrijk. Over de col de pigeonnier gereden, klein glooinkje maar leuke route door de bossen en dalen. Toenbinnendoor richting gambsheim boven strassbourg, dit waren provinciale wegen afgewisseld door tientallen kleine dorpjes, de een nog mooier dan de ander. Maar dit landschap stond ons niet zo aan. Bij Drusenheim wilden we de rijn oversteken. Komen er aan veerboot uit de vaart, waarom? Hier lekker geluncht op grote parkeerplaats naast het water. Hier waren tientallen zwanen, ook diverse jonge. Nog nooit zo'n grote groep bij elkaar gezien, schitterend. Heerlijk in het zonnetje. Hier kun je rustig een pauze inlasten. Toen verder naar het zuiden bij ga,bsheim brug over en weer in Duitsland. We zagen na een tiental km alweer de bergen verschijnen en reden richting Achern. Via de Schwarzwalder hochstrasse naar het zuiden, schitterend straat mooie uitzichten, alleen hele dag bewolkt en het waaide hard, dus buitentemperatuur 10 graden gevoelstemperatuur net bovenvriespunt op de Schiltzkopf. Hierna doorgereden naar Schapbach, we hadden gezien dat hier een camping was. Er waren nog geen recensies te vinden. Kort gezegd schitterende camping voor 1 nacht, is weinig tot niets te doen in heet dorp. Je kunt er goed wandelen en de natuur is top, maar voor ons 1 nacht is genoeg. Camping oke, maar de prijzen vielen tegen in hete voorseizoen, jammer. Rest van de camping en de nieuwe uitbaters oke. Morgen verder naar het zuiden, wordt vervolgd.

1. Patrick:
    15 april 2014
    Hey Jos & Annemieke,

Leuk reisverslag en mooie foto`s.
    Ook de omgeving lijkt me mooi.
    Wat lekker he, om zo relaxt te gaan en kijken waar je uitkomt.
    Tis toch makkelijk je eigen huis bij je te hebben he?
    Ik mis alleen nog de foto`s van de binnenkant van de camper ;-)
    Misschien iets voor dag 3!!!
    Straks halen we Celine op en mag ze kiezen waar en wat we gaan eten.
    Groetjes en geniet ervan.
    Patrick & Marlie

P.s. Wanneer komen jullie terug?