Dag 1, zondag 13 april

13 april 2014 - Blieskastel, Duitsland

Waargaan we heen? We hebben geen planning maar hebben gekeken in welke richting omgeving de hele week goed tot redelijk weer was, dus richting zuiden. Alles ingepakt getankt en richting Luxemburg. Annemieke bijt de spits af en gaat voor het eerst met een camper rijden. Gaat heel goed rijdt alleen veel te hard op rotondes af, maar na een stuk of 3 heeft ze het onder de knie. Snelweg op en richting zuiden. Voorbij Maastricht Knuvelkes gewisseld en ben ik jos achter het stuur gekropen. Richting luxemburg en hier getankt, viel tegen bij ons om de hoek 1.32 euro, in luxemburg 1.29 euro. Via diekirch naar Echternach alwaar we langs de weg even hebben gegeten, heerlijk zonnetje.

Hierna doorgereden door Duitsland, onze oude tomtom doet zijn werk nog goed. We zetten aan om de autowegen te mijden en rijden binnen door, soms zelfs wegen op v tot 3,5 ton. 5 km verder staat er plotseling 2.8 ton.omkeren, nee we zien wel.  Om14 uur kijken we waar we kunnen overnachten. Het wordt Blieskastel een camperplaats met alleen stroom en water en verder geen voorzieningen. Zeer mooie stek, zondagavond veel volk in biergarten naast terrein, maar om 20 uur alles rustig. Gelezen van andere camperaars dat er in het dorp een gasthaus was met een groot bord buiten met dagaanbieding. We pakken onze fietsen rijden rond een meertje naar het dorp en zien een oud donker gasthuis, ziet er totaal niet uit aan de buitenkant, toch naar binnen. Super gezellig, super goed eten en niet duur kortom heerlijk. Terug naar de camper, bedje geinstalleerd en slapen, tot morgen