Pourville-sur-mer

22 juni 2014 - Dieppe, Frankrijk

Ten zuiden van dieppe ligt een klein onbekender dorpje. Vanaf de camping die kant op gefiets via de rue canadien, hier kangs een van de vele kerkhoven gekomen en even stil gestaan, vervolgens steile berg af en we kwamen in een naamloos dorpje met een campingbordje 300 meter helemaal verscholen in een dal. Leuk voor ander keertje, verder gefiets via route de la mer, en fietsten letterlijk door een andere camping links en rechts naast de weg via mooi aangelegde fietspaden ook over vlonders. We kwamen uit op een parkeerplaats 100 meter van zee en hier stonden slechts 4 autos. In het kleine dorpje was langs de kust een strook van 500 meter ingericht als boulevard, maar dan heerlijk rustig. Waren wij zo vroeg? Lekker de kleine pier op, zie fotos en genoten van uitzichten en rust. Op een terrasje wat gedronken energie geladen en via binnen wegen, bergje op naar dieppe camping vitamine terug gereden. Ook toen we terug reden rond 12 uur zeer weinig autos op grote parkeerplaats en helemaal niet druk. Kortom een plekje voor liefhebbers.(tip). Vanavond geen wifi meer en morgen langs de kust richting noorden rijden en dan binnendoor terug. Tot ons volgend verslag

1. Patrick:
    22 juni 2014
    Volgende keer de vishengel meenemen.
  2. Eric:
    22 juni 2014
    Leuk hoor! Geniet maar van jullie tochten. Ligt volgens mij ook richting Boulogne-sur-Mer, ben ik ooit een keer geweest, echt mooi daar! En niet eens zo ver weg van thuis