Blue lake arolla

17 augustus 2014 - Arolla, Zwitserland

Tja we zijn op de camping nabij Arolla, wat ga je in de bergen doen wandelen, een ele steile klim omhoog naar Arolla. Na20 minuten met gierende hartkleppen, ja wij zijn het niet gewend om op meer dan 2000 meter hoogte te gaan klimmen. We hadden gelezen een 45 minuten wandelen langs goede paadjes naar Blue lake. Kort gezegd het was een veel langere tocht zeker meet onze conditie werd het al snel 2.30 uur heenweg, steile weggetjes omhoog, en omlaag, zelf gezekerd met kettingen zo steil was het af en toe. over diverse beekjes gesprongen of met bruggetjes, een uitzicht waar je U tegen zegt. Kortom een schitterende wandeling, maar als je er aan begint met goede schoenen voldoende proviand en trek er enkele uren voor uit. Aangekomen bij Blue lake was dit een mooi blauw bergmeertje met een grote waterval waar een 50 tal mensen rondlag, ja letterlijk overal lagen mensen in het gras langs het water bij te komen. schitterende uitzichten rondom op bergketens en besneeuwde bergtoppen echt een aanrader. Ik jos heb nog even een cache gedaan en ben nog even rondgewandeld. Na 90 minuten pauze. Toen terug oeps weer zo ver, nee er was een alternatief en wel omlaag naar parkeerplaats langs de weg en dan nog 4 km over asfalt. Nou de afdaling was zeer steil. zeg maar als het regent glij je zeker omlaag.. pfoe.. Onze enkels, benen en knieën kregen het te verduren zeker na de lange aanloop naar het meertje. Onderaan gekomen deed alles pijn. Toen nog stukje asfalt, gedachten op nul en lopen, lopen .... tot we niet meer konden, dan rustig water drinken, een mars, druivensuiker en verder. Eindelijk de camping, ons campertje onze relaxstoelen......Kortom geslaagde dag, morgen reizen we verder naar ....