Richting Zuiden Arolla

16 augustus 2014 - Arolla, Zwitserland

Vanuit Rothau vertrokken richting zuiden en wel het plaatsje Arolla, waar de hoogste camping van Europa zou liggenop 2000 meter.

Vertrokken uit Rothau en binnendoor naar het zuiden afgezakt, schitterende wegen door de bossen en bergen, helaas genietend van regen en regen. Via de grens richting zwitserland en hier via de autowegen doorgereden en nu was het wisselvallig, kortom helft van de tijd regen en opklaringen. Bij meer van Geneve even gestopt op parkeerplaats met schitterende vergezichten over het meer en de zon scheen.......

Door gereden naar het zuiden tot bij de afslag  Sion.Hier was het nog maar een dertigtal kilometers naar Arolla. Wat een avontuur deze weg van 500 meter direct door naar 1200  meter. Dan blijven doorstijgen via diverse dorpjes kwamen we zowaar in een leuk touristisch dorpje Evolene. Met en coop supermarkten hier hebben we even vers gebakken brood ingeslagen (was nog warm). Toen door naar Arollaen toen begon echt avontuur laatste 10 kmflink omhoog met zeer smalle wegen waarbij de sterkste wint...... en een tunnel van 500 meter uitgehouwen uit de berg waar je met de camper links en rechts 50 cm had, slik en als er in deze tunnel een tegenligger komt? Kortom we konden doorrijden steeds hoger steeds onherbergzamer. Vlak voor het dorpje Arolla bordje Camping.... Een onverharde weg langs een Pizzeria, toen smalle onverharde weg omhoog, via oudehouten brug naar de Camping. Dit was een terrassencamping met om ons heen bergen vol met sneeuw. We zaten tochop 2000 meter... Hier reiken de bergen tot 3500 meter dus het leek niet zo hoog. Je kon het alleen niet zien. Geparkeerd op het grote terras voor Campers alleen, we waren de eerste en we hadden al begrepen dat we overal neer mocten zetten. Even benen gestrekt. Gesproken met itbaters welke Fransen zijn die hier 4 maanden zitten en dan alles afsluiten ivm de onbereikbaarheid. Uitbaters deze moeite om Engels te spreken. Het werd snel kouder. Lekker nasi gegeten en warme douche genomen. In de avond even een zak chips pakken. Deze bleek op ploffen te staan.Door de hoogte was de lucht innenin uitgezet en het pak leek te willen barsten, geinig..... Wat bleek Brr...gaat naar nul vannacht. Geslapen met onze kachel aan. In de morgen bevroren gras...... dus nachtvorst  gehad.... Uitzicht van de ochtendzon op de bergtoppen overal om ons heen. Kortom geweldig, heerlijk rustig.. wordt vervolgd..