Grote vakantie vertrek richting zuiden

15 augustus 2014 - Rothau, Frankrijk

Richting zuiden hadden we besloten, voorspelling regen, regen en nog eens regen. kortom heel de dag regen gehad, soms sprankje zon.

Gereden via Verviers richting Trier. Deze autobaan is altijd rustig en je kunt goed doorrijden. Nabij Saarbrucken reden we een file in, of het zo wil we konden er net voor de snelweg af en zagen tot onze verbazing de naam Blieskastel weer staan. Een van onze eerste camperplaatsen. Hier in de buurt gepicknickt. In de regen, bui na bui.We besloten via Frankrijk verder zuidelijk te rijden. Leuke dorpjes gezien met de vreselijke steile franse drempels te herkennen aan witte driehoeken op asfalt. Rij niet harder dan 20 a 25 met je Camper. Hoe verder we zuidelijker kwamen hoe mooier de wegen werden dwars door de bossen en regen of droog weer wisselden elkaar af. Rond 15 uur besloten we uitte kijken naar een plaats om te overnachten en onze benen te strekken. Het was Franse feestdag dus alles was dicht. Nog geen 5 minuten verder vonden we het dorpje Rothau, met een camping meet ernaast een camperplaats. Plaatsje gezocht en het bleek dat we niet gebruik mochten maken van de faciliteiten van de camping, maar er stond tegenover 6.50 euro voor een nachtje inclusief stroom. Wonder boven wonder het was droog en het zonnetje begon te schijnen. Fietsen gepakt en in enkele minuten waren we in het dorpje waar rommelmarkt was. Wat een zooi aan spullen was hier te koop. men was half verzopen en de meesten waren op aan het ruimen. Hierna dorpje bezocht kerken bekeken en terug naar Camper. Voor een nacht ok, maar er valt niets te beleven. Camper plek rustig, je hoorde ruisen van beekje en af en toe een trein tot 23 uur en vanaf 06.00 uur. Kortregenachtig nachtje gehad en volgende morgen naar ......